Forum Discussion

Nalbers's avatar
Nalbers
Neighbour
7 days ago

Security camera doorbell: Ongoing monthly charges after March cancellation

In March ‘26 I ordered the security camera doorbell from Telus. It arrived and I was completely dissatisfied. First of all, it requires a Smart phone to use, which I don’t have and have no intention of getting one. Secondly, very cheaply made. It was of no use to me, so I called Telus and said I wanted to return it. The  agent I spoke with was very understanding and told me that the order would be cancelled. He also said to NOT return the camera. Since then I have been billed $10 each month for a system I am not using. I called Telus yesterday and spoke with an agent who has very poor English. She informed me that I must pay $146.75 cancellation fee!!! The agent I spoke with in March did not tell me that. So they charge me every month for a security service, plus they want a cancellation fee. How insane is that? I have been a Telus customer for as long as I can remember.. I expect better service than this…. And it would be nice to speak with someone who speaks English. And it  also would be good to be able to email or send a letter to Telus. These phone calls are very frustrating . Someone , please respond  to this.

3 Replies

  • TELUS_Support's avatar
    TELUS_Support
    Icon for Official Support Team rankOfficial Support Team

    Hello Nalbers, thanks for taking the time to share this with the community. I completely understand why you,re not happy about this situation. If a representative told you back in March that your order was canceled and that you didn't need to return the camera, you should never have been billed $10 a month—and you certainly should not be facing a $146.75 cancellation fee today.

    You have been a long-time, loyal TELUS customer, and dealing with unexpected monthly charges, conflicting agent information, and frustrating phone calls is not the level of service you deserve.

    We'll need to access your account to review the notes so we'll send you a private message. For security/privacy reasons, we can't ask for some details here, thanks!

    • Nalbers's avatar
      Nalbers
      Neighbour
      What is required for me to obtain credit for the $10.00 monthly billings since March?
      Awaiting your reply.

      • TELUS_Support's avatar
        TELUS_Support
        Icon for Official Support Team rankOfficial Support Team

        Hi, we'll send you a private message since we'll need more information in order to assist you, thanks !